INBOX.LV

“Melnajā piektdienā", kad uzņēmumi ir sagatavojuši saviem klientiem izdevīgus piedāvājumus un vēlas to izziņot e-pastā, arī Inbox.lv lietotāju vidū aktualizējas diskusija. Vienus satrauc uzņēmēju uzmācība, citus gluži pretēji satrauc Spam filtrā aizkavēts izdevīgs piedāvājums. Vēl citus “Melnā piektdiena" pamudina pārskatīt ne tikai Spam mapes filtrēšanas iestatījumus, bet arī mapēm "Sociālie" un "Abonētie". 

"Melnās piektdienas" izpārdošanas, saskaņā ar pagājušā gadsimta vidū ASV iedibināto tradīciju, tiek organizētas piektdienā, kura seko novembra ceturtajai ceturtdienai, kad ASV tiek atzīmēta Pateicības diena. 2025.gadā Melnā piektdiena ir 28.novembrī. 2026.gadā tā būs 27.novembrī. ASV tā ir gada noslogotākā iepirkšanās diena, kas vienlaicīgi iezīmē arī Ziemassvētku iepirkšanās sākumu.

Inbox.lv tehniskais direktors Andrejs Čelnovs apstiprina, ka arī Inbox.lv izjūt "Melnās piektdienas" ietekmi. Apkopojot datus par 2024.gadā 29.novembrī, redzams, ka Inbox.lv e-pasta serveri apstrādāja 11,5 miljonus ienākošos ziņojumus, tikmēr citās piektdienās tiek apstrādāti vidēji 6,6, kas ir gandrīz divas reizes mazāk. Savukārt "Melnās Piektdienas" nedēļā pirms gada tika apstrādāti 53,6 miljoni ienākošo ziņojumu, bet citās nedēļās vidēji 41,8 miljoni. Nozīmīgs kāpums 2024.gadā bija ir arī 24.decembrī, kad e-pasta serveris apstrādāja 9,3 miljonus ziņojumu, visdrīzāk lielākā daļa bija Ziemassvētku apsveikumi. Citkārt pirmdienās serveris apstrādā 6,3 miljonus e-pastu.

Andrejs Čelnovs ir novērojis, ka "Melnās piektdienas" nedēļā lietotāji biežāk sūdzas par pārmērīgu uzņēmēju uzmācību e-pastā. "Inbox.lv šos piedāvājums nesūta. Tos sūta uzņēmumi, kuriem lietotāji ir uzticējuši savu e-pasta adresi, piedaloties akcijās vai abonējot ziņas un pakalpojumus. Ja lietotājas nevēlas saņemt ziņas no attiecīgā uzņēmuma, viņš var vērsties pie sūtītāja ar lūgumu viņu vairāk netraucēt, atteikties no jaunumu abonēšanas vai iekļaut šādas ziņās SPAM filtrēšanas uzstādījumos," precizē Andrejs Čelnovs.

"Inbox.lv nepārtraukti pilnveido aizsardzību pret Spam. Arī lielu daļu "Melnās piektdienas" sūtījumu varētu klasificēt kā Spam, taču mēs neplānojam papildus aizsardzību tieši "Melnās piektdienas" laikā, jo vienlaicīgi ar sūdzībām par pārmērīgu uzņēmumu uzbāzību, mēs saņemam arī sūdzības par to, ka Spam filtrs ir aizkavējis arī iepriekš gaidītu "Melnās piektdienas" īpašo piedāvājumu. Mūsu lietotāji ir tik dažādi: vienus akcijas tracina, citi tās ļoti gaida," stāsta Andrejs Čelnovs.

Šobrīd Inbox.lv e-pastā ienākošās vēstules tiek automātiski šķirotas uz mapēm "Ienākošie", "Sociālie", "Abonētie" un Spams, taču lietotāji var atslēgt automātisko šķirošanu. Mapē "Abonētie" šobrīd automātiski nonāk dažādu uzņēmēju, pasaules zīmolu un interneta veikalu mārketinga un reklāmas ziņojumi, kā arī dažādu automātisko izsūtīšanu ziņojumi. Mapē "Sociālie" tiek novirzīti ziņojumi, kas nāk no sociālām vietnēm, forumiem, diskusiju grupām, iepazīšanās lapām, spēļu portāliem un līdzīgām vietnēm, kur lietotājs ir reģistrējies.